home || contact || links

geen video

land aanlooptijd afzekering
Italië 10 min zeer goed
streek / regio aantal routes oriëntatie
Sardinië 23 zuid
gemeente / dorp wandhoogte beste tijd
Cala Gonone tot 40m voorjaar - najaar - winter
parkeren soort gesteente materiaal
onverharde weg kalksteen standaard, evt nuts

verdeling moeilijkheidsgraden
-> 5c
6a - 6c+
7a - 7c+
8a ->
totaal

wegwijzer

Vanuit Cala Gonone rij je richting Dorgali, maar meteen als je het dorp uitrijdt, sla je rechtsaf, 100m voorbij hotel Brancamaria. Je volgt deze weg tot aan de tweede kruising, waar je linksaf gaat. Je bevindt je nu op een onverharde weg, een paar scherpe bochten maakt. Je komt langs een kleine steengroeve en een klein gebouwtje met daarnaast een gsm-antenne. Nog eens stukje verder houdt het pad op en parkeer je je auto. Naar links loopt een volgend pad verder, wat vanzelf bij de rots uitkomt.

het gebied

Dit massief is misschien niet zo groot, maar de vorm ervan is wél groots: alsof je in een amphitheater klimt. De halfronde wand bestaat uit compacte kalksteen met watergaatjes. Alle routes zijn neigend, maar de rots is zeer ruw, zodat je altijd goede grepen en treedjes vindt. Je vindt er een paar routes met twee touwlengtes (6 stuks) maar de langste route is 35m, dus met een 70m touw kun je die ook in een keer klimmen. Er zijn twee routes langer, maar die zijn niet afgezekerd, daar heb je nuts en misschien een paar kleine friends nodig.

Helaas zijn de routenamen niet op de rots aangegeven, dus moet je tellen in welke route je instapt. 's Morgens is het lekker klimmen in de schaduw, maar al snel komt de zon in de wand. Vanwege de halfronde vorm van de wand, blijft de warmte hangen. Je hebt een prachtig uitzicht op de baai van Cala Gonone.

opmerkingen

Mocht het aantal routes op Serendippo niet voldoende voor je zijn, loop je in een paar minuten naar de wand er tegenover, een massief dat Placche di Flintstones heet. Daar vind je nog eens 16 routes tot en met 6a+.

topo: Arrampicare a Cala Gonone van Corrado Conca (isbn 978-88-88776-26-2), te koop in Dorgali en Cala Gonone. Het boekje is in drie talen geschreven: Italiaans, Engels en Duits en bevat 23 klimgebieden in de omgeving van Cala Gonone.